Ubezpieczenia Samochodowe OC AC Allianz Opinie i Oceny

Ocena użytkowników 1.30 / 5.00
10% opiniujących poleca Allianz
Ubezpieczasz auto i szukasz najlepsze oferty? Porównaj ubezpieczenie samochodowe OC AC Allianz z ofertami innych towarzystw ubezpieczeniowych. Przeczytaj opinie klientów Allianz - zobacz zalety i wady towarzystw ubezpieczeniowych zanim dokonasz wyboru.
Jeśli miałeś do czynienia z Allianz to zachęcamy Cię do wystawienia opinii poniżej. Możesz przestrzec innych kierowców.

Opinie użytkowników o Allianz

Evodish, Poznań
ekspert - 508 punktów

3118 osoby z 5567 uznało tę opinię za pomocną
ocena:  wystawiona: 2010-05-12 20:20:02
zalety: -Mini assistance gratis nawet do podstawowej składki OC
-Przy wyliczaniu składki przez internet system nie pyta o dane współwłaścicieli pojazdu (przydatne, jeśli współwłaścicielem jest np. jedno z naszych dzieci, które normalnie dostałoby zwyżkę)
-spora możliwość negocjacji z ubezpieczycielem - np. możliwość wybrania sum gwarantowanych; sprawna, kompetentna oraz miła obsługa
-firma przyjazna dla młodych kierowców - tylko niewielkie zwyżki za wiek i staż;
-Spory zasięg ubezpieczenia (sięgający poza Unię Europejską)
wady: -Nie zawsze wypłata odszkodowania następuje w terminie
-towarzystwo często korzysta ze wszelkich możliwych sposobów, aby wypłaty uniknąć - jeśli jednak przeczytamy z uwagą OWU ta wada nie będzie nas dotyczyć
-Ubezpieczenie nieco droższe niż u konkurencji, ale niższe niż w „tradycyjnych” ubezpieczalniach
-Brak ubezpieczenia od kradzieży na terenie Rosji, Mołdawii, Algierii, Libii, Białorusi i Ukrainy, niezależnie od wysokości składki
-Wysoka franszyzna (szkody w kwocie do 500 złotych nie będą w ogóle brane pod uwagę)
-Przy zakupie assistance - w razie awarii poza terenem Polski sami zapłacimy za holowanie
-Usługa consierge jest dodatkowo płatna
opinia: Allianz oferuje całkowitą ochronę ubezpieczeniową - począwszy od podstawowego ubezpieczenia OC (razem z gratisowym ubezpieczeniem mini assistance, oferującym pomoc na miejscu zdarzenia - szybką naprawę lub holowanie - oraz pomoc merytoryczną - informacje dotyczące najbliższych stacji paliw, restauracji, porady prawne itp.) poprzez Auto Casco, Assistance (warto wspomnieć, że oferowany tutaj assistance pokrywa nawet koszty sprowadzenia dla naszego auta odpowiednich części, jeśli zakład naprawczy nie jest w stanie tego zrobić) i NNW. Stawki, jak to bywa u ubezpieczycieli typu direct (czyli z ograniczoną liczbą agentów terenowych) są znacznie niższe niż u tradycyjnych ubezpieczycieli; nie dorównują jednak wręcz śmiesznie niskim cenom oferowanym przez np. Link4. Trzeba jednak oddać prawdzie, że Allianz jest firmą raczej godną zaufania - stosunek skarg i wniosków do liczby klientów jest tutaj dość niski jak na tego typu ubezpieczyciela, firma zyskała również wiele przychylnych opinii na temat fachowości obsługi oraz kompetencji agentów i telefonistów na infolinii. Jeśli już przy infolinii jesteśmy - jest to centrum, w którym możemy załatwić wszystkie sprawy, począwszy od zawarcia umowy, poprzez zgłoszenie szkody aż po uzyskanie odpowiedzi na dręczące nas pytania. Podobnie jest z kanałem internetowym, choć tutaj niestety szkody zgłosić się nie da.
Allianz jest zdecydowanie jednym z najlepszych wyborów dla młodych osób z krótkim stażem prawa jazdy - zwyżki za niski wiek oraz krótki okres posiadania uprawnień do prowadzenia pojazdów są tutaj naprawdę znikome. Jeśli zaś - co jest w Polsce przypadkiem bardzo częstym - młody kierowca jest jedynie współwłaścicielem pojazdu, a jego głównym właścicielem jest kierowca z większym doświadczeniem - system internetowego obliczania składki.. nawet nas o to nie zapyta, przez co składka będzie niższa niż u konkurencji. Niestety, nie dostajemy żadnych zniżek na start, musimy je sobie wypracować bezpieczną jazdą oraz wiernością. Jedyną możliwością obniżenia stawki jest zmniejszenie sumy gwarantowanej, co jest raczej unikatem wśród rozwiązań typu direct.
Jednak jak w każdym przypadku, tak i tutaj znajdziemy kilka wad, które muszą być wzięte pod uwagę. Przede wszystkim - system wypłaty odszkodowania. Nie mamy wpływu na wybór rozwiązania problemu (poprzez wypłatę odszkodowania czy załatwienie sprawy w warsztacie), a na wpływ pieniędzy na konto czekamy często dłużej niż regulaminowe trzydzieści dni. Wielu klientów skarży się również na „czepianie się szczegółów”, czyli wynajdywanie wszelkich możliwych kruczków, które pozwolą spółce Allianz na wstrzymanie wypłaty - tutaj jednak problem jest nieco bardziej złożony, bowiem w wielu wypadkach winę ponosi również poszkodowany - kiedy zapomnimy o zgłoszeniu szkody ubezpieczycielowi w ciągu trzech dni, lub jeśli choćby pozostawimy w aucie dowód rejestracyjny (naprawdę olbrzymia liczba osób przewozi dowód oraz kartę pojazdu w klapie osłaniającej oczy przed słońcem, nad głową kierowcy) możemy z dużym prawdopodobieństwem zapomnieć o jakichkolwiek pieniądzach. Z drugiej jednak strony - sami jesteśmy sobie winni, czytanie Ogólnych Warunków Ubezpieczeń mogłoby temu zapobiec.
Dużym minusem jest również franszyzna wliczona, czyli kwota, poniżej której ubezpieczenie nie jest wypłacane - w przypadku Allianz jest to aż 500 złotych (standardowo u konkurencji - 200), czyli zarysowanie zderzaka czy urwane lusterku naprawić musimy sobie sami, niezależnie od kwoty, jaką miesięcznie płacimy ubezpieczycielowi. Podobnie usługa consierge, która również musi być płatna dodatkowo. Allianz ma również spory zakres wyłączeń od odpowiedzialności poza granicami Polski - gdziekolwiek nie zdarzy nam się wypadek, za holowanie do polskiego zakładu naprawczego zapłacimy sami (koszt holowania samochodu dostawczego z np. Portugalii do Polski - wprost bezcenny), nie dostaniemy również ani grosza w przypadku kradzieży naszego auta na terenie Rosji, Ukrainy, Białorusi, Mołdawii, Algierii czy Libii, choć tutaj należy oddać ubezpieczycielowi, że zasięg ubezpieczenia naszego auta i tak jest spory.
Podsumowując - Allianz to ubezpieczenie nie najtańsze (w porównaniu do np. Axy czy Link4), ale za to stosunkowo pewne, przynajmniej jak na ubezpieczyciela typu direct. Czy warto inwestować? Raczej warto jeśli wypadki nie przydarzają nam się nagminnie; chociaż przy zakupie produktów dodatkowych (np. assistance czy NNW) warto zastanowić się, czy rzeczywiście nam się to opłaca - jeśli dużo jeździmy za granicę, możemy mieć problemy. Podobnie jeśli - jak ponad połowa Polaków - zostawiamy dowód rejestracyjny w pojeździe.

| Skomentuj opinię (2)


2984 osoby z 5315 uznało tę opinię za pomocną
ocena:  wystawiona: 2012-03-29 16:14:11
zalety: Bardzo chetnie przyjmują pieniadze
wady: Bardzo niechętnie robią cokolwiek innego
opinia: Z Allianz zetknąłem się kupując nowe auto Ubezpieczenie nabyłem więc w pakiecie dilerskim. Miałem 60% zniżek w OC i AC. przy wpłacaniu kasy - arcymili. Niestety po 2 miesiącach przytarłem auto o bramę - koszt niewielki - a le Allianz już nie taki miły - problemów milion - oczywiście znizki z AC w dół i to jak! - 12 lat temu miałem szkodę w innej firmie - i zabrali mi tylko 10% na 2 lata - też z AC co ciekawe wtedy miałem stare auto płaciłem 1/3 składki jaką teraz zapłaciłem - odszkodowanie było 4000zł(a wartość auta 6000) i zniżek mniej o 10% a w Allianz - zapłaciłem składkę 2.5kzł odszkodowanie było 2000 zniżki poszły w.... Do tego jak wypowiedziałem umowę - no to miło już było - załatwić można tylko osobiście w oddziale, obsługa grzeczna na swój sposób - nie meczy klienta - nie słucha co się do nich mówi, odpowiada półębkiem - słowem skoncentrowana jest na klientach którzy płaca składkę - inni na drzewo.

Jeśli masz zamiar tylko płacić składke - będą mili
jeśli bedziesz chciał jakąś wypłatę odszkodowania - mili na pewno nie będą a już na pewnon sobie to odbija na Tobie:(

| Skomentuj opinię



3013 osoby z 5380 uznało tę opinię za pomocną
ocena:  wystawiona: 2011-10-19 22:16:39
zalety: można sobie porozmawiać. I tak nie daje to efektów, ale przynajmniej informują, że rozmowy są nagrywane - akurat mnie to cieszy
wady: brak umiejętności czytania w języku polskim lub bezczelne okłamywanie w żywe oczy klienta. Sam nie wiem co gorsze. Choć kłamstwo jest taką niekompetencją, że pracownik kwalifikuje się tylko do zwolnienia, a analfabetyzm wręcz uniemożliwia przyjęcie do pracy.
opinia: dotyczy tylko assistance, o innych nie potrafie powiedzieć nic. Więcej nie będę się u nich ubezpieczał - chyba, że obowiązkowe OC - nie będę korzystał z ubezpieczyciela zatrudniającego kłamców lub analfabetów. A przynajmniej nie wtedy, gdy chodzi o otrzymanie odszkodowana

| Skomentuj opinię (2)


zygmunt
zwiedzający - 1 punktów

3032 osoby z 5440 uznało tę opinię za pomocną
ocena:  wystawiona: 2011-05-29 11:38:58
zalety: właściwie brak zalet biorąc pod uwagę że zostałem zrobiony przez allianz podwójnie
wady: wadą allianza jest to że mają dobrych prawników i jeśli zalega im się choćby 1zł to od razu idą do sądu, a jak sami mają coś wypłacić to znajdą kilka paragrafów aby nie wypłacić ani złotówki
opinia: po prostu szkoda gadać, najlepiej unikać alianza, nawet na rozprawę o odszkodowanie nie miałem szansy się stawić bo załatwili e-sąd, załatwili mi pełnomocnika, za którego ja musiałem zapłacić, a ja dostałem do ręki GOTOWY wyrok sądu i zamiast odszkodowania mam jeszcze dopłacać. UWAGA OSZUŚCI I ZŁODZIEJE

| Skomentuj opinię (1)


Mariusz72
zwiedzający - 1 punktów

3068 osoby z 5520 uznało tę opinię za pomocną
ocena:  wystawiona: 2011-01-03 20:43:00
zalety: ?
wady: Nieuczciwe praktyki przy wypowiedzeniu umowy
opinia: Niestety spotkało mnie to samo. Po dwóch latach przyszedł do mnie polecony z egzekucją że nie wypowiedziałem umowy OC samochodu. Pierwszy raz w życiu coś takiego mnie spotkało!. Wypowiedzenie przyjęła ode mnie Pani agent (która obecnie nie jest już na stronach Alianz jako agent), niestety nie mam kopi potwierdzającej wypowiedzenie tej umowy. Mam do zapłacenia około 1200 PLN (po dwóch latach przyszło!!!) Nie możemy tak dać się robić tej firmie. Okazuje się że tak oszukanych (teoretycznie zgodnie z prawem) w tej firmie jest dużo osób. Miałem ubezpieczenia samochodów w innych firmach i nigdy nie maiłem z tym problemów (wypowiedzenie umowy), sprawa była załatwiana na telefon. Oszukanych w ten sposób proszę o kontakt na priv alianz-protest@wp.pl Chcę wraz z innymi podjąć kroki w tej sprawie oraz ostrzec innych przed nieuczciwymi praktykami firmy.
1. Wspólny list do UOIK, który może nałoży karę finansową na firmę za stosowanie nieuczciwych praktyk.
2. Zamierzam założyć stronę internetową (typu www.uwaga-na-alianz.pl)w której w rzetelny i udokumentowany sposób będą przedstawione tego typu przypadki.
3. Wysłać taki list do biur poselskich (wspólny miałby większą szanse powodzenia), może ktoś zajmie się tą sprawą.
4. Możliwość zamówienia nalepki na tylną szybę samochodu –uwaga na towarzystwo Alianz z adresem e-mail.
5. Zainteresowanie telewizji informacyjnej tym tematem
6. Inne zgłoszone przez was.

Jestem zdeterminowany i nie odpuszczę tego tematu. Jesteśmy społeczeństwem obywatelskim i wykorzystujmy internet do walki z nieuczciwymi praktykami. Razem możemy więcej.

Pozdrawiam
Mariusz

| Skomentuj opinię (3)


1754 osoby z 2892 uznało tę opinię za pomocną
ocena:  wystawiona: 2015-03-03 18:33:39
zalety: Niebieski kolor w logo.
wady: Cała sytuacja jaką miałem z tą firmą była jedną wielką wadą.
opinia: Ubezpieczyciel ma najwyraźniej jakieś problemy organizacyjne, ponieważ nie ma co liczyć na normalny kontakt z tą firmą. Byłem poszkodowanym w niewielkiej stłuczce samochodowej, sprawca niestety należał do Allianz. Cała sytuacja z odszkodowaniem to pasmo kolejnych porażek i totalnego olewania ze strony ubezpieczyciela. W kosztorysie czas naprawy oceniono na 3 dni, dwa dni przed oddaniem auta do warsztatu wysłałem prośbę o udostępnienie mi samochodu zastępczego. Odpowiedz pozytywną otrzymałem tydzień później, kiedy moje auto było już naprawione. Roześmiałem się tylko dzwoniącej Pani na tak szybkie załatwienie mojej prośby. Wtedy jeszcze chciało mi się śmiać. Decyzja w sprawie odszkodowania się przedłużała, więc postanowiłem skrócić całą drogę i zmieniłem sposób rozliczenia na gotówkowy z kosztorysu (żeby nie czekać na warsztat który musiałby wysłać faktury). Nie pomogło to zbyt wiele, decyzja była na dzień przed upływem ostatecznego terminu 30 dni. Zawierała ona niczym nie podparte argumenty o moim przyczynieniu i ucięciu z odszkodowania 20%. Już wtedy byłem bardzo zły, zadzwoniłem na infolinię żeby wszystko wyjaśnić. Pani zaproponowała mi napisanie odwołania. Wiedząc jak długo czeka się na otworzenie załącznika z wiadomością w Allianz, powiedziałem ze nic nie będę pisał, na co pracowniczka ubezpieczyciela zaproponowała mi kontakt z likwidatorem: został mu przekazany mój numer, miałem zaczekać aż się odezwie (jeszcze tego samego dnia w piątek lub w już poniedziałek). Do dziś nikt się ze mną nie skontaktował (minęły już 2 tygodnie). 5 dni temu napisałem e-mail z odwołaniem (złamali mnie) do likwidatora, nadal nic. Dzięki tej firmie wiem już że nie wezmę ŻADNEGO dodatkowego ubezpieczenia, poza tym które jest ustawowo wymagane. Nie mam tyle czasu i nerwów na tego typu zabawę.

| Skomentuj opinię


mundek
zwiedzający - 1 punktów

2375 osoby z 4135 uznało tę opinię za pomocną
ocena:  wystawiona: 2013-07-09 20:01:14
zalety: brak
wady: niekompetetni
opinia: od 16 -maja nie potrafia okreslic sie co do wartosci szkody i nikt nic na ten temat niewie po mimo ze maja 30 dni na wyplate roszczen to do 10-lipca nadal nic niewiadomo kretacze i oszusty nic wiecej niestety niema opini na poziomie ujemnym

| Skomentuj opinię (1)


2343 osoby z 4073 uznało tę opinię za pomocną
ocena:  wystawiona: 2013-07-20 20:54:27
zalety: Żadnych
wady: Oszuści i wyłudzacze
opinia: Do 03.02.2013 miałem u nich polisę OC.Na pocz.stycznia wysłałem list polecony z wypowiedzeniem polisy.W marcu otrzymałem info o automatycznym przedłużeniu umowy OC z wezwaniem do zapłaty.Wysłałem informację,że umowę wypowiedziałem.W kwietniu otrzymałem polisę i wezwanie do zapłaty.Złożyłem reklamację w Poczcie Polskie-myślałem,że list z wypowiedzeniem zaginął-Poczta Polska odpowiedziała,że odbiór listu pokwitowała osoba uprawniona.Wysłałem pismo/wraz z ksero wszystkich dokumentów/do Rzecznika Ubezpieczonych.Jego interwencja doprowadziła do pomyślnego dla mnie zakończenia sprawy.NIGDY WIĘCEJ ALLIANZ!!!!!!

| Skomentuj opinię


2185 osoby z 3759 uznało tę opinię za pomocną
ocena:  wystawiona: 2014-01-16 16:51:52
zalety: brak
wady: Bardzo duże problemy z uzyskaniem odszkodowania (w przypadku gdy sprawca kolizji ma OC wykupione u nich)
opinia: Potwierdzam opinie przedmówców. Niestety banda oszustów i nic więcej. Mam w tej chwili przeciwko nim sprawę o wypłacenie odszkodowania z ubezpieczenia sprawcy wypadku (gość który we mnie uderzył miał właśnie u nich wykupione ubezpieczenie OC). Naprawę auta wycenili na 50 tys i wpisali szkodę całkowitą, a za auto oddali... niecałe 4 tys. Wartość samochodu bardzo mocno zaniżona. Do tego nie chcą wypłacić mi za holowanie i parking (gdzie z miejsca wypadku zabrała mnie karetka i nawet nie miałem na nic wpływu). Wiem że sprawa rozegra się w sądzie to już ustaliłem z prawnikiem że nie będzie żadnego pobłażania. Dla Was tylko przestroga że jak uderzy w Was ktoś kto ma OC w Allianz to go od razu punktujcie na miejscu. Przynajmniej odreagujecie stresy i nerwy które czekają Was w przyszłości.

| Skomentuj opinię



Wojciech57
zwiedzający - 1 punktów

1220 osoby z 1830 uznało tę opinię za pomocną
ocena:  wystawiona: 2016-03-21 12:58:08
zalety: Tańsze niż u wielu innych ubezpieczycieli.
wady: Najlepiej nie zgłaszać żadnych roszeń z tytułu ubezpieczenia.
opinia: Przestrzegam wszystkich zainteresowanych ubezpieczeniem samochodu a w firmie Allianz. Mam nieszczęście być ich klientem, który zgłosił szkodę w ramach AC. Nagle dowiedziałem się że uszkodzenie zderzaka i błotnika, kwalifikuje samochód do szkody całkowitej. Co wiąże się z minimalną wypłatą odszkodowania i zakończeniem umowy ubezpieczeniowej. W warsztacie, przyjęto moje zlecenie naprawy bezgotówkowej, wiec to warsztat ma teraz na głowie całą sprawę, ale przy okazji pa rzeczoznawca z Allianz, kazał mi udowadniać przebieg mojego samochodu, bo jest znacząco mniejszy od katalogowego. To podnosi wartość samochodu i może uniemożliwić realizację wariantu ze szkodą całkowitą. Musze więc udowodnić że nie jestem oszustem, który przestawił licznik w swoim samochodzie. Do tego wszystkiego brak reakcji na emaile i traktowanie mnie w stylu "prosimy o zapoznanie się z załączonymi dokumentami"... Nigdy więcej tej firmy

| Skomentuj opinię