Ubezpieczenia Samochodowe OC AC Hestia Opinie i Oceny

Ocena użytkowników 2.43 / 5.00
29% opiniujących poleca Hestia
Ubezpieczasz auto i szukasz najlepsze oferty? Porównaj ubezpieczenie samochodowe OC AC Hestia z ofertami innych towarzystw ubezpieczeniowych. Przeczytaj opinie klientów Hestia - zobacz zalety i wady towarzystw ubezpieczeniowych zanim dokonasz wyboru.
Jeśli miałeś do czynienia z Hestia to zachęcamy Cię do wystawienia opinii poniżej. Możesz przestrzec innych kierowców.

Opinie użytkowników o Hestia

Evodish, Poznań
specjalista - 495 punktów

2553 osoby z 4857 uznało tą opinię za pomocną
ocena:  data: 2010-05-14 19:05:42
zalety: -Możliwość wybrania rozwiązania szkód w formie kosztorysowej lub serwisowej
-Możliwość ubezpieczenia również elementów ruchomych w samochodzie (np. bagażu)
-Pakiet assistance dostępny również po wykupieniu tylko polisy OC
-Szybkie załatwienie formalności w przypadku rozliczeń bezgotówkowych
wady: -Konieczność korzystania z usług agenta - bardziej subiektywne podejście do kwestii ubezpieczeń, niekiedy długi okres oczekiwania na wycenę szkód, szybkość naprawy szkody i załatwiania formalności oraz wysokość odszkodowania zależy w dużej mierze od obsługującego nas agenta oraz likwidatora
-Częste problemy z wyceną szkód - w przypadku rozwiązań kosztorysowych niektórzy agenci nie wpisują wszystkich usterek do systemu, przez co kwota odszkodowania często jest nieco zaniżona
-Problemy z infolinią i ogólnie z kontaktem z ubezpieczycielem - regularny brak odpowiedzi na maile oraz często niekompetentna obsługa telefoniczna
opinia: To, co wyróżnia system ubezpieczeń „direct” na skalę światową, w ergo hestii stało się niestety motorem upadku zaufania tysięcy klientów. Ograniczona liczba Przedstawicieli Handlowych oraz agentów, centralizacja i rozbudowana, aktywna infolinia telefoniczna miały nie tylko ograniczyć koszty, ale również przyspieszyć procedury i uprościć je - ubezpieczony w teorii zgłasza szkodę natychmiast, obecny w pobliżu agent wycenia ją najszybciej jak to możliwe i już kilka dni później możemy cieszyć się z pieniędzy na koncie lub naprawionego w autoryzowanym warsztacie samochodu. Niestety - takie sytuacje są wyjątkiem, zazwyczaj (choć nie zawsze) na wycenę szkód oraz decyzję o wypłacie z polisy przyjdzie nam sporo poczekać. Winny jest tutaj kiepski system kontaktu z klientem (procedury na infolinii mają ograniczyć wypłatę odszkodowań, natomiast na odpowiedź na wysłanego maila pozostaje najczęściej w sferze marzeń) oraz subiektywne podejście agentów terenowych - w niektórych sytuacjach wystarczy tydzień, aby sprawa została zakończona, a niekiedy - nawet miesiąc to za mało. Winny jest tutaj również rozbudowany system wyłączeń odpowiedzialności a także brak formalnej obligacji do wyciągnięcia klienta z błędu w który wpadł - jeśli podczas stłuczki zachowamy się niezgodnie z procedurą zawartą w OWU (np. nie zgłosimy wypadku na policję lub nie doślemy wymaganych dokumentów) ubezpieczyciel ma prawo odmówić wypłaty odszkodowania. Problem w tym, że nikt nie poinformuje nas o takim obowiązku, mimo tego, że przecież wykonywany przez konsultanta po stłuczce wywiad ewidentnie takie błędy uwypukla.. W takiej sytuacji wypłata odszkodowania jeszcze bardziej się przeciąga.
Jeśli chodzi o wysokości odszkodowań - nie są one zabójcze, ale w większości przypadków w zupełności wystarczające na pokrycie naszych strat. Bardzo wygodnym rozwiązaniem jest możliwość wybrania sposobu likwidacji szkody - możemy zrobić to za darmo w wybranym przez Hestię serwisie lub samodzielnie po otrzymaniu odszkodowania.
Dużym plusem jest również oferta dodatkowa, tzn. wykraczająca poza obowiązkowe OC. Składki na ubezpieczenie NNW czy AC nie są wysokie, a sumy odszkodowań w razie problemów - już znacznie wyższe. Podobnie lepiej prezentuje się zakres wyłączeń od odpowiedzialności (tzn. sytuacji, w których ubezpieczyciel „umywa ręce”) - jest on mniejszy niż w przypadku wielu innych ubezpieczycieli typu „direct”, jak choćby Link4. Jako wisienkę na szczycie tego niewielkiego tortu dodam fakt, że ubezpieczenie assistance można wykupić nawet posiadając tylko ochronę OC (nie jest wymagane auto casco).
Biorąc jednak pod uwagę długą litanię skarg klientów na Ergo Hestię (dotyczącą między innymi niekompetencji obsługi, przedłużania czasu rozwiązania wniosku, zaniżania stawek odszkodowań i przede wszystkim - ogólnej dezinformacji) bałbym się z czystym sumieniem polecić tego ubezpieczyciela. Jeśli jednak naprawdę skrupulatnie przeczytamy ogólne warunki ubezpieczeń i zrozumiemy ich treść, myślę, że Ergo Hestia powinna spełnić swoje zadanie. Składki są tutaj niskie a sumy gwarancyjne całkiem wysokie, dlatego jeśli tylko odpowiednio przygotujemy się do możliwego zdarzenia i będziemy wiedzieli jak się zachować, powinniśmy być zadowoleni. Choć, niestety, Ergo Hestia za rękę nas nie poprowadzi. W żadnym wypadku. Dlatego na koniec ocena 3 z małym plusem.

| Skomentuj opinię (1)


Hurynian
zwiedzający - 1 punktów

2442 osoby z 4645 uznało tą opinię za pomocną
ocena:  data: 2012-02-22 14:56:50
zalety: Pozyskanie do 800 tys. zł dotacji dla Kancelarii Prawnej w zamian za odzyskanie należnego odszkodowania od ubezpieczyciela Ergo Hestia
wady: -
opinia: Witam,

Ponieważ banki czasu w Polsce nie działają, za pośrednictwem niniejszego forum chciałbym złożyć propozycję współpracy Kancelarii Prawnej specjalizującej się w podważaniu zaniżonych odszkodowań od Ubezpieczyciela Ergo Hestia. Dla Kancelarii Prawnej pozyskam dotację - w zamian za uzyskanie z polisy sprawcy (OC) od Ubezpieczyciela Ergo Hestia odszkodowania pokrywającego poniesioną stratę.

Prowadzę w Warszawie firmę doradczą z obszaru finansów, marketingu i nowoczesnych technologii. Chcę poświecić swój czas i kompetencje w zakresie pozyskiwania dotacji w zamian za czas
i kompetencje Kancelarii w zakresie odzyskiwania odszkodowań. Sprawa dla mnie jest błaha żeby inwestować środki ale mogę poświęcić swój czas i kompetencję. Podczas procesu likwidacji szkody przez Ubezpieczyciela Ergo Hestia - po anonimizacji danych - chciałabym upublicznić wszystkie dokumenty (pisma, podstawy prawne, odpowiedzi Ergo Hestia), które w przyszłości mogłyby się przydać innym osobom, którym Ergo Hestia zaniżyła odszkodowanie.

HISTORIA LIKWIDACJI
W czerwcu ub., jadąc z rocznym dzieckiem, mój Ford Mondeo Kombi 2007 r. 2.0 TDi został zepchnięty z drogi (przy zmianie pasa) przez samochód sprawcy kolizji, który posiadał polisę OC Ergo Hestia. Uszkodzenia - błotnik, drzwi przednie i tylne do wymiany. Przyjechał rzeczoznawca Ubezpieczyciela Hestia i wycenił koszty naprawy w serwisowanym od nowości w ASO Fordzie Mondeo na 1900 zł !!!! Pomyślałem że to jakiś żart. Chciałem tylko odtworzyć stan samochodu sprzed wypadku – Ergo Hestia na tyle wyceniła poniesioną przez mnie szkodę. Udałem się do sąsiadującej z miejscem pracy ASO Forda. Wycena „z ulicy” 11 tys. Załamałem się. Wysłałem wniosek do Ubezpieczyciela Hestii o uznanie budżetu naprawy.

W odpowiedzi otrzymałem skorygowany kosztorys do 8 000 zł, użycie zmienników, żądanie przedstawienia FV za naprawę z ASO i oględzin ponaprawczych. W korekcie kosztorysu znalazło się m.in. obniżenie cen roboczogodziny i korekta o 30% (wartość amortyzacji) kosztu dwóch sztuk nowych drzwi. Ubezpieczyciel Ergo Hestia poinformował mnie, że mam przedstawić korektę w ASO Forda. ASO nie zgodził się na obniżenie stawki a ponadto w przypadku akceptacji żądał ode mnie dopłaty z własnych środków za różnice w skorygowanej wycenie drzwi. Drzwi kosztują np. tysiąc zł, Ergo Hestia zapłaci za nie 700 zł a ja mam dopłacić 300 zł z własnych środków.

Napisałem kolejne odwołanie do Ergo Hestia. Wnoszę o: uznanie wysokości szkody
z przedstawionego kosztorysu i przekazania odszkodowania na konto w celu rozpoczęcia naprawy, zwrotu 150 zł z tytułu dokonania wyceny w wyniku zaniżenia wyceny przez Ubezpieczyciela Ergo Hestia, rezygnacji z wykorzystania w naprawie zamienników ze względu na 3 letnia historię serwisowania samochodu w ASO Forda oraz utratę gwarancji na perforację lakieru, przekazania informacji niezbędnych do wynajmu auta zastępczego na czas naprawy.

Ubezpieczyciel Ergo Hestia:
 Nie uznaje wniosku o pełną wysokość szkody, jednak uznaje zaniżenie kosztorysu
i podwyższa odszkodowanie przelewając dodatkowe 2 tys. zł Nadal jest to odszkodowanie w wysokości 38% kosztorysu ASO Ford.
 Nie uznaje wniosku o zwrot kosztów dokonania kosztorysu 150 zł,
 Nie uznaje żądania wykorzystania w kosztorysie oryginalnych części,
 Żąda szeregu dokumentów i informacji o sposobie użytkowania pojazdu na podstawie których dopiero podejmie decyzję o uznaniu kosztów wynajmu auta zastępczego.

Na tym etapie mam dość poświęcania swojego czasu jako „zwykły Kowalski” na walkę z prawnikami Ubezpieczyciela Ergo Hestia. Jak sądzę i tak jestem jednym z kilku procent spierających się z Ergo Hestia o zaniżenie odszkodowania. Swój czas poświęcę na to co lubię w zamian za pomoc osób które rozprawiając się z Ergo Hestia również będą robić to co lubią.

Zakres umowy to:
 uzyskanie pełnego odszkodowania bez konieczności przedstawienia rachunku przy skorygowanym do 8 tys. zł kosztorysie lub z przedstawieniem rachunku przy naprawie za 11 tys. zł,
 brak zgody na naprawę z wymaganym przez Ergo Hestię wykorzystaniem zamienników części,
 brak zgody na naprawę z wymaganą przez Ergo Hestię moją dopłatą z tytuły korekty amortyzacji (30% wartości dwóch nowych elementów)
 zwrot przez Hestię kwoty 150 zł tytułem dokonania wyceny naprawy (oszacowania szkody) w ASO Ford,
 Zapewnienie auta zastępczego na czas wykonania naprawy przy minimalnej biurokracji.


Powyższe treść nie jest ofertą lecz zaproszeniem do nawiązania współpracy, która sformalizowana zostanie poprzez podpisanie umowy. Zależy mi na współpracy z Kancelaria Prawną, która może reprezentować mnie podczas rozprawy sądowej. W celu pozyskania dotacji z tylko 30% wkładem własnym wartości inwestycji, Kancelaria powinna posiadać siedzibę na terenie województw: Kujawsko-Pomorskie, Lubelskie, Lubuskie, Łódzkie, Małopolskie, Opolskie, Podkarpackie, Podlaskie, Świętokrzyskie, Warmińsko-Mazurskie. Dotacje od 20 do 800 tys. zł przy 30% wkładzie własnym mogą być przeznaczone na rozwój nowych technologii informatycznych w firmach (sprzęt komputerowy m.in.: serwery, laptopy, kopiarki, drukarki, skanery; niezbędne oprogramowanie m.in.: platformy elektronicznego obiegu dokumentów, platformy portalowe, aplikacje do oceny szkód, inne branżowe aplikacje oraz usługi doradcze w tym zakresie, analizy i ekspertyzy.

Zainteresowaną Kancelarię proszę o przesłanie na adres hurynian(at)gmail(dot)com oczekiwań z zakresie ww. współpracy.

| Skomentuj opinię


2524 osoby z 4822 uznało tą opinię za pomocną
ocena:  data: 2011-01-03 10:57:55
zalety: Żadnych.
wady: Hestia.
opinia: Kiedy podpisujesz umowę i nabywają nowego klienta przy tym płacisz kaskę, zapewne wszystko jest OK. Ja niestety zakupiłem pojazd ubezpieczony w tym "towarzystwie". Ze strony wyczytałem, żeby przesłać skany wszystkich dokumentów do przepisania polisy OC na moje nazwisko i nowy dowód rejestracyjny. Tak więc zrobiłem. Stary właściciel zrzekł się ubezpieczenia OC. Kwity wysłałem 2.12.2010r. Do dziś (03.01.2011r.) nie otrzymałem aneksu do polisy OC!!! W święta samochód bezużyteczny, w Nowy Rok to samo (umowa była podpisana 15.11.2010r. a więc mogłem legalnie jeździć tylko do 15.12.2010r.)- ile może trwać napisanie kawałka świstka i wysłanie priorytetem?? Dzwoniłem na infolinię, bez rezultatu... Znajomy w podobnej sytuacji czekał około 4 miesiące.... TRAGEDIA!!! NIE POLECAM KONTYNUOWAĆ OC W HESTII PO ZAKUPIE SAMOCHODU!!!

| Skomentuj opinię (3)


874 osoby z 1535 uznało tą opinię za pomocną
ocena:  data: 2016-03-18 16:39:50
zalety: brak
wady: wszystko
opinia: Katastrofa i skandal!!! - Omijajcie z daleka - ubezpieczenie Autocasco - nie można doprosić się niczego, nie ma kontaktu z klientem, brak informacji o przebiegu likwidacji szkody, długie i niesprawne procedury, gdy zadzwoniłam na infolinię dowiedzieć się co się dzieje Pani wiedziała mniej ode mnie, okazało się, że rzeczoznawca nie odesłał na czas dokumentów. Czekam już ponad dwa tygodnie na jakąkolwiek informację a stłuczone choć sprawne auto stoi na parkingu. Firma nie uznaje opinii rzeczoznawcy z warsztatu, który ma z Hestią umowę na likwidację szkody - przysłała więc własnego który celowo zawyżył kosztorys - cel: próba doprowadzenie do szkody całkowitej co w moim przypadku jest bzdurą!! Natychmiast zrywam z nimi umowę jak tylko ten cyrk się zakończy. Ogólnie - firma nieuczciwa, omijajcie szerokim łukiem! Najprawdopodobniej sprawa pójdzie do Sądu bo nie odpuszczę!

| Skomentuj opinię


618 osoby z 1027 uznało tą opinię za pomocną
ocena:  data: 2016-08-31 01:48:09
zalety: nie ma
wady: oszuści
opinia: Witam, miałam ubezpieczony telefon Samsung Galaxy S5, który kupiłam w sieciowym sklepie Media Expert. Za telefon zapłaciłam 1649 zł. Ubezpieczenie Gwrancja Plus - 495zł.
Telefon uległ uszkodzeniu. uszkodzone: wyświetlacz z dotykiem ,klapka baterii i tylna obudowa.
Za wymiane ww części musiałam zapłacić 141,60 + 23 zł transport. Zgłosiłam reklamację, bo telefon "gubi zasięg". Pani z obsługi przyjęła reklamację. Telefon ponownie trafił do tego serwisu, który rzekomo wykonał diagnozę (za 53 zł) i transport do mnie 23zł. Wg serwisu telefon jest sprawny. Ja wiem że nie jest. Porównywałam z takim samym telefonem w tym samym miejscu, tej samej sieci, na tych samych stronach - wszystkie warunki takie same i jeden telefon działa bez zarzutu a drugi nie działa jak trzeba.
A żeby tego było mało to serwis wymienił mi wyświetlacz na nieoryginalny. W oryginale jest Gorilla Glass a tu mam wstawioną jakąś chińszczyzną która po 2-3 tygodniach noralnego użytkowania się porysowała i jest trudna do czyszczenia. Nikt mnie nie poinformował, że wstawią mi inny wyświetlacz niż Gorilla Glass. Pani z Logisfera miała mi na maila wysłać komplet dokumentacji dot naprawy telefonu, reklamacji, diagnozy, za którą zapłaciłam. Do dzisiejszego dnia nie wysłała tego o co ją prosiłam

ERGO HESTIA naciąga ludzi. ODRADZAM WSZYSTKIM. A dla Ergo Hestii zakładam sprawę.

| Skomentuj opinię


DARIUSZ1974
zwiedzający - 3 punktów

84 osoby z 84 uznało tą opinię za pomocną
ocena:  data: 2017-08-28 12:02:05
zalety: KRÓTKI CZAS OCZEKIWANIA NA ODSZKODOWANIE
wady: BRAK WIĘKSZYCH WAD
opinia: BYĆ MOŻE KTOŚ MIAŁ ZŁE DOŚWIADCZENIE Z ERGO HESTIĄ, JEDNAKŻE JA MIAŁEM 2 SZKODY MIESZKANIOWE (CZĘŚCIOWE ZALANIE POMIESZCZENIA), KTÓRE ZOSTAŁY ZLIKWIDOWANE W CIĄGU 48 GODZIN (!), ORAZ JEDNĄ SZKODĘ Z AC (DO LAKIEROWANIA 2 DRZWI W MOJEJ INSIGNII), GDZIE SAMOCHÓD ZOSTAŁ NAPRAWIONY PO 7 DNIACH... DLATEGO FIRMĘ TĄ OCENIAM BARDZO WYSOKO... :-)

| Skomentuj opinię


DARIUSZ1974
zwiedzający - 3 punktów

83 osoby z 84 uznało tą opinię za pomocną
ocena:  data: 2017-08-28 11:58:50
zalety: KRÓTKI CZAS OCZEKIWANIA NA ODSZKODOWANIE
wady: BRAK WIĘKSZYCH WAD
opinia: BYĆ MOŻE KTOŚ MIAŁ ZŁE DOŚWIADCZENIE Z ERGO HESTIĄ, JEDNAKŻE JA MIAŁEM 2 SZKODY MIESZKANIOWE (CZĘŚCIOWE ZALANIE POMIESZCZENIA), KTÓRE ZOSTAŁY ZLIKWIDOWANE W CIĄGU 48 GODZIN (!), ORAZ JEDNĄ SZKODĘ Z AC (DO LAKIEROWANIA 2 DZRZWI W MOJEJ INSIGNII), GDZIE SAMOCHÓD ZOSTAŁ NAPRAWIONY PO 7 DNIACH... DLATEGO FIRMĘ TĄ OCENIAM BARDZO WYSOKO... :-)

| Skomentuj opinię